Unlike most hammer-coverings, be they in leather or felt, this particular 'transition' design of hammer has the external layer of felt which is glued-on all around the surface of the underlying layers. Normally a predetermined degree of tension would be applied to the felt and the felt would be fastened on the sides with no glue on the tip to make sure that the glue does not harden the striking surface.
Due to the lack of tension, a very thin layer of gelatin or gum is used even on the crown, to avoid lack of contact with the undelayers after heavy use.
The felt is very soft and more similar to damper-felt than modern hammer-felt.
Due to the lack of tension, a very thin layer of gelatin or gum is used even on the crown, to avoid lack of contact with the undelayers after heavy use.
The felt is very soft and more similar to damper-felt than modern hammer-felt.
Questi martelli sono insoliti perchè hanno lo strato esterno che è stato applicato senza applicare tensione sul feltro, come si fa solitamente. Normalmente i strati di pelle o feltro sono incollati solo su i fianchi e poi messi in tensione per avere un buon contatto con la punta e per regolare la brillantezza del suono.
Questo tipo di martello funziona su un'altro principio: lo strato esterno è applicato quasi senza tensione e funziona come una spugna, senza bisogno di tendere il feltro.
Visto che non c'è tensione, il feltro viene anche incollato sulla punta del martello per assicurare un buon contatto e quindi una buona interazione tra lo strato superiore e quelli interni.
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